godisgodis....bara godis!.....

Milton har fått upp ögonen för godis...
Vi brukar nästan aldrig ha godis hemma för vi har aldrig tid att äta upp det så det står lixom bara o blir stenhårt i skåpet. Man tar dom översta godaste bitarna och sen står resten där och ingen vill ha dom.
Meeen , nu har vi köpt hem lite grann för en gångs-skull och självklart sådant som milton också får äta. Det är bara det att han vet exakt vart den där påsen står och hur den ser ut och kommer springandes så fort han hör minsta lilla prassel.
Det funkar ju lixom inte att springa o äta choklad hela dagarna , men de tycker milton.
Så nu vägrar han lämna platsen där han vet att godiset finns , och absolut inget annat duger.
Skulle aldrig visat vad godis var känns det som...........puuuh.

Det enda positiva med det är att han börjat gå mycket längre sträckor nu!
Han bokstavligen SPRINGER när det gäller godis. Sen blir han såååå arg så arg när det inte kommer ner nån rosa-orange påse från skåpet.
f ö r g r ö m m a d e    O N G E 


Idag: Ja idag vart det ingen sovmorgon för mamma&pappa inte. Vi var snarare uppe med tuppen!

Milton stälde sig upp och rev ner alla mina kläder 20 över 6 imorse och då fick han hoppa över till mig , men de höll inte länge det heller så vi va strax uppe på benen allihop.

Har börjat måla säng-gaveln nu , minns att jag höll på o göra en hemmagjord sådan?

Nu börjar det likna något iaf , sen kommer problemet hur man ska sätta upp den på väggen.....

Men jag ska nog lyckas på ett eller annat sätt! ;)

Sen va lill familjen ute och åt middag! Mysigt som satan och otroligt gott va det! Förrätten vart vitlöksbröd och tsatziki ( sjuuukt gott bröd , något de bakar själva på resturangen och jag är avundsjuk kan jag säga , satan va gott det är!! , det verkligen kn*llar i munnen...hahah) , sen serverades det hamburgetallrik till milton , vegitariskt till mig och pizza till pappaA som vanligt när vi går nånstans. Tråkmåns. ;)

Det va super mysigt och gott iaf!

Nu har vi varit ute i solskenet och lekt lite här hemma med , så nu börjar man bli lite smått rastlös känner jag..........Vi får se vad kvällen har att bjuda på , ludde kanske kommer förbi sen så vi får väl se!

 

Har inte en aning om vad som väntar imorgon , så säger inget om det idag ;) Kan vara rätt skönt det med , att lixom inte alltid ha något planerat.

Även om jag är en sån människa som får panik om jag inte har fullspäckade dagar........;)

Men det är väl tur det!

 

Nu ska pappaA få spendera tid vid datan han med, ha en underbar lördags kväll fina ni 




The mama har gett  sig in på redigeringsprogram..........vad tycker ni? För att vara en amatör som jag ;)


Kommentarer♥





Här kan du kommentera inlägget. Alla inlägg checkas innan publicering , spam raderas omedelbart. Fotografier tagna av mig (innehar bloggens adress på bilden) är förbjudna att kopiera om inget annat står. Kram fridaelinor♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0