sooolskeeen!♥

Gud sicket underbart väder vi har , de stor gillas verkligen!

Idag är man på bena igen och skallen snurrar inte allt för mycket till skillnad från igår...

Fått behålla maten har man också lyckats med , tummen upp för min mage! (Y)

PappaA och jag har börjat med ett litet " renoveringsprojekt" här hemma , kändes som att det behövdes nu när våren kommer och sommaren snart är på ingång! Är såå himla förväntansfull , bara att hålla tummarna!

Vi håller idag på med att göra om en bokhylla till en ny sänggavel , som ska målas vit & sättas dit ett litet hyll-aktigt plan på , lite shabby-chic stil på det hela , & det bästa med det är att det blir så eget , älskar att göra om saker! Det blir nog lyckat när allt kommer på plats!

Har fått för mig att måla om det mesta i vitt nu också , tv-bänk , skåp , soffbord , ja allt möjligt.

Plus att lite nya mattor , filtar , ramar & ljusstakar ska inköpas! Jag är helt extatisk , finns det nått roligare med inredning än att göra om hemmet ? 

Hittar dock fortfarande ingen smart&snygg förvaring till Miltons rum........nån som har lite tips? Vad har ni hemma i barnrummet & slänger ner alla leksaker i?

Funderar på att köpa en gammal kista , måla den vit & kanske ta bort locket på den så man slipper olyckor med klämda fingrar.........vad tror ni om det? :)

 

Idag har vi som sagt piggnat på oss lite mer , och jag kände mig lite tvungen att ta en tripp & slänga in räkningar etc , och sen ut i den fina våren! Så nu är blöjor&våtservetter (det man får panik för om man inser att det är slut) hem handlandlat för månaden så nu ska man bara komma på middagsrätter till alla dagar. Förut tyckte jag alltid att det va kul o laga mat osv , men nu har jag insett att det är nog bland värsta jag vet. Man lägegr ner så himla mycket energi & tid på att laga maten , sen tar det 10 minuter , en kvart max tills man ätit upp och det är dags att göra skitjobb med smutsiga tallrikar och matrester.

Eller vad tycker ni? Om man lixom står och gör en middag som tar 2-3 timmar , sen sätter man sig och äter och en kvart senare är det roliga över. Är det nån mening med det? Ska de behöva vara så?

Självklart slutar man ju i vilket fall inte laga mat , men jag tycker endå det är skit trist. Punkt slut .

 

Nu ska man endå sätta igång med middagen , det blir fylld pasta & nån köttbit till det. Mums.

Sen så SKA jag ut och springa!! Ett MÅSTE när det är så fint väder , nu finns det absolut ingenting att skylla ifrån sig på!

Hoppas man får ha rundan för sig själv idag bara , men det är väl inte så troligt när himmelen bjuder på detta väder...

Ja jag hatar verkligen att möta folk när man tränar eller som jag , ute o springer.

Nog för att dom kanske oftast gör detsamma , men endå , man är lixom röd som en tomat i huvvet , flåsande och svettig och ser allmänt förstörd ut! Inge kul alls. Jag är kanske fjantig , det tillhör ju , men endå. Ni måste ju hålla med om att det inte är särskillt fräscht!

Aja , jag får väl titta ner i marken och hålla tempot uppe endå!

 

Ha en skön tisdagseftermiddag! Det ska jag i alla fall!

 

Detta är klassikern när vi har varit ute & gått. Han somnar inte medans man går , men sen när man lyfter upp honom ur vagnen & går upp för trapperna så sover han som en stock. Helst på hallgolvet sen också.

 



Kommentarer♥
Postat av: Jenniiiie

Hej!



Ja tycker att du verkar väldigt mogen asså de e inte många som e mogna vid 14 års ålder för o bli gravid men du verkar ha klarat dig kanonbra... tycker inte du ska bry dig om negativa människor ja läste de som stod i östgötatidningen ja tycker de e bra av dig o plugga så mkt o att du orkar... du vet verkligen va du vill med livet... hur gammal e du nu 16 ??? ja tkr du verkar ha lyckats kanonbra i livet..ja känner inte dig men blev så berörd av de som stod ..Ja hoppas att folk e glada för er skull....

Lycka till i framtiden=) ni har en jättesöt son=)

2012-02-29 @ 13:24:05
URL: http://piiiinkbejjby.blogg.se/
Postat av: Denise 22 - mamma till Kevin 6

Men aw, så söt han är!

2012-02-29 @ 16:22:35
URL: http://familyportrait.blogg.se/





Här kan du kommentera inlägget. Alla inlägg checkas innan publicering , spam raderas omedelbart. Fotografier tagna av mig (innehar bloggens adress på bilden) är förbjudna att kopiera om inget annat står. Kram fridaelinor♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0