så det kan va!

känner att det har blivit "varannan-dag" bloggande nu under lovet , men det ska det bli ändring på igen!
Har inte orkat sätta mig vid datorn , så ska inte skylla ifrån mig denna gång!
Igår.
Igår va vi ju som sagt borta från hemmastaden igen , men denna gång följde också "farbror Ludvig" med.
Riktigt trevligt , hade önskat lite bättre väder dock . Men det vädret kom ju idag istället! Kanon vårväder med flera plusgrader och sol har vi här hemma, fy fasen så skönt! Blåser dock rätt rejält......
Iaf , efter de två dagarna vi varit iväg känns det redigt i benen kan jag ju säga , smalbenen säger att de varit ute marathon & fötterna att de inte vill gå en meter till....
Väldigt behövligt och skönt att komma iväg och göra lite saker som en familj iaf! De gillas.
Idag.
Idag fick benen lov att röra på sig endå , eftersom jag kände att man faktiskt inte kan sitta inne när det är så fint väder!! Så vi tog en långpromenad till Ö&B jag , pappaA & Milton , köpte glass & satt och nöjt i vår-solen!
Gud så mysigt!
Hahah , ja jag måste bara klaga lite grann , när vi stod i kassan så la jag upp några energidrycker på bandet , och jag har aldrig någonsin behövt visa legitimation för något sånt , men f*ttan rent ut sagt som satt i kassan tittar på mig , oh sen på Alex och vräker ur sig " jag kan inte sälja dom här energidryckerna tyvärr , om ni inte har legitimation med er. " , pappaA hade inget leg med sig eftersom han heller aldrig behövt visa för en sådan sak , och tjejen i kassan hån-flinar och plockar av dryckerna. Men jag tänkte inte låta henne vinna utan letar upp mitt gamla leg och slänger fram på disken och vräcker ur mig tillbaka " här har du ett leg , nöjd nu?"
Hon tar imot det och flinar o sitter en bra lång stund och räknar på hur gammal jag är , för att sedan slänga tillbaka det och putta ner dryckerna igen.
Jag kan inte vara trevlig mot en sån person , hallå vad tror hon? Vi kommer med barnvagn och köper grejer som tvätt-medel & vanish , och hon tror endå att vi är under 15 år? Aaa eller hur. Patetiska människa , usch vad arg jag blir.
Hade jag varit jag så hade jag slängt ur mig rakt ut att hon är dum i huvvet & vad fan tror hon , är rätt säker på att varken Alex eller jag ser ut att vara 14 år så vem är dum nog att ens fråga en sådan sak.
Usch & fy!!!
Iaf , nu är det lunch och storstädning på G! Wish me luck!

Kommentarer♥





Här kan du kommentera inlägget. Alla inlägg checkas innan publicering , spam raderas omedelbart. Fotografier tagna av mig (innehar bloggens adress på bilden) är förbjudna att kopiera om inget annat står. Kram fridaelinor♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0