nyfikna små fingrar!

mammas fina kille                          
Attans va jobbigt det där när något..........
Ja attans va jobbigt det är när något fastnar under tangenterna , så knappen lixom inte funkar hela tiden utan man sitter & skriver o sen märker att det inte är något mellanrum mellan sisådär 30 ord . S K I T också.
Igår......
Ja igår va jag ju först i skolan på eftermiddagen , men sen kom ju faktiskt Pernilla , journalisten hit och intervjuade oss! Hon va jätte trevlig och det va super kul . Kände dock att man inte riktigt va med i svängarna , när man skulle vara med på bild , kameran klickade i ett och man visste inte hur man skulle betee sig.
Men det va en spännande upplevelse , håll utkik i östgötatidningen v 9! :)
Vem vet , vi kanske hamnar på förstasidan ? ;)
Idag....
Idag har jag dragit mig till skolan & tillbaka som vanligt , fått lite gjort iallafall tycker jag.
Laddad inför 15 kommande prov också för den delen .......eller........
Nej men nu är det bara att försöka hinna med att få alla prov klara så snart som möjligt.
Efter det vart det att byta lite ord med Anna  innan hon gick hem , och nu sitter man här.
Ska alldeles strax dekorera en tårta ....ja jusste , jag stod ju och gjorde tårta igår , hade köpt ett marsipan"lock" , åh vad smart och smidigt tänkte jag....AAA heller hur , den uppfattningen ändrades drastiskt till massor av - " J Ä K L A S K I T  V A D Ä R D E T H Ä R , A L D R I G M E R ,  M E N  G U U U D ,  S N A R T Å K E R T Å R T F A N Å T H E L V E T E "- .
Det var nämligen så att de smarta i d i o t e r n a som gjort detta "marsipanlock" har kavlat ut en rund klump marsipan på ett jäkla konsigt papper som i princip var dubbelhäftande , och sen har de rullat ihop detta till en hårspackad rulle.
Där stod jag och det spelade ingen roll åt vilket håll jag klurade för att öpnna detta , utan den gick i 10000 bitar i vilket fall.
Så nu ser min tårta ut som ett lapptäcke , eller en ihopsydd mumie typ. Lyckat! jag gör aldrig mer tårta med marsipan. A L D R I G!!!!!!!!!
Tillbaka till ämnet , jag ska i allafall dekorera tårtan med grädde på och förhoppningsvis få den att se ätbar ut iallafall.....
Men först är lunch som står på listan , det blir en enkel variant idag , fiskbullar i hummersås , ris & en liten sallad med ärtor , morötter&majs.
Jag har aldrig tyckt att fiskbullar är nån hitt , men har inte ätit det sen dagistiden så kanske dags att prova! Ska bli kul att se vad Milton tycker om det också. Men måste säga att det luktar verkligen inte gott........
Hmmmmm....ja de e sånt som märks om det går hem eller inte.
Efter det...
Efter lunch och tårtdekoration så är vi bjudna till "momo's" place , vi ska ju ha lite firande idag som sagt.
Ser fram imot morotskaka.....:)
Haha.
Synd bara att inte pappaA hinner komma hem till dess....:( nedrans.
Men vet ni vad? Vi hörs senare!

Kommentarer♥





Här kan du kommentera inlägget. Alla inlägg checkas innan publicering , spam raderas omedelbart. Fotografier tagna av mig (innehar bloggens adress på bilden) är förbjudna att kopiera om inget annat står. Kram fridaelinor♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0