Herregud va arg jag blir.

Först & främst.
Herregud va arg jag blir. Har precis suttit och tittat på premiären av BigBrother , och inte nog med att ÄCKLIGA Hannah Widerstedt är med , så kommer en tjej in som är gravid i vecka 36. Gravid! i vecka 36! Jag förstår inte överhuvudtaget hur varken landsting , tv , eller social kan tillåta detta , att ett barn kan komma att få spendera sina första veckor i rena rama kaoset. Fylla , drama , sex & allt va det är , det är absolut ingen miljö för ett barn!!! Hur tänker dessa människor , jag får panik! Man sitter här hemma och kan inget göra , det är ju sjukt. Någon måste ju göra nånting åt det här , såhär får det ju inte gå till.......!
Vad händer om hennes lilla pojke blir sjuk/ nånting går fel , behöver nånting akut , det funkar ju inte.
Och hade då mamman tänkt amma , då krävs det lugn och ro runt omkring sig för att det ska funka , annars kan hon ju fetglömma det. Man sätter inte in en bebis i BigBrother , Stackars barn!!!!!!!!!!!!
Gud , jag är så arg och irriterad så jag skakar här hemma! Såhär FÅR DET INTE GÅ TILL!
På tal om annat.
Jag har ju som ni märkt , haft en liten lördags-break från bloggen.
Tog mig frihet att bara ignorera allt som har med dator och tv att göra och umgicks bara med mina kära 
Jag och Melinda hade ju planerat en liten pratkväll igår också , men det blev hon & hennes kille Micke som kom hit , så det vart en liten par-kväll. Jätte kul och mysigt , och eftersom det inte är ofta det händer så ställde jag mig faktiskt och gjorde "efterrätt" , med jordgubbar, hallon & björnbär , och sen massa riven vit choklad på det i en form , och sen in i ugnen tills allt smält , sedan kan man servera det som det är , eller också med något kallt som vaniljglass till exempel.
Det vart riktigt lyckat faktiskt , supergott! Och tack för kvällen! :) 

Milton , min älskade lilla prick.
Det är så himla kul att se hur han utvecklas , & nu har han börjat kunna sätta ihop mer & mer bokstäver , så ibland låter det som att han försöker få fram ett ord eller två! Gullegris där!
Han har också kommit på att det är sååååå hiiimla kul att bli runt-skjutsad på sina nya saker tex. gåbilen , gåvagnen etc. , istället för att själv gå , så nu kör han fullt ut med både mig & pappaA , så fort han får chansen så ska han åka på något. K N A S 

Imorgon.
Ja imorgon planerar vi in en liten shoppingtripp , har dock en himla massa samtal som ska göras imorgonbitti , så hoppas på att komma iväg i skaplig tid i alla fall!
Ni får väl se vad vi får med oss hem senare under kvällen imorgon!
Lite bilder från idag kommer också upp imrogon när vi är tillbaka!

Tisdags-fika 
På tisdag kommer Stina&bernt hit och hälsar på igen , hon har säkert med sig nån go fika också , himla duktig människa på att baka ska ni veta! Så det blir riktigt trevligt , som vanligt, det med!


Glömde bort....
I fredags tänkte jag att vi skulle börja med något nytt här på bloggen , nämligen "veckans fråga" .
Då ni har chans att ställa vilken fråga ni vill , och få svar . Jag kommer också att välja en av frågorna att skriva om i ett inlägg på lördagen.
Men jag glömde bort detta i fredags , man kan ju inte ha allt i huvudet på en gång , eller hur ;) ?
Så tänkte att vi kör på från och med fredag som komemr och i några veckor framåt för att se hur bra respons det blir , och eventuellt fortsätter!
Ni har självklart möjlighet att ställa frågor till mig när som helst , men kan inte alltid garantera ett svar i vanliga fall , då man har lite annat att hinna med. Men på dessa kommentarer som kommer in på "veckans fråga" kommer ALLA att få svar på. Det är ju också en chans att ställa sådana frågor man kanske inte ställer normalt sätt i ett vanligt inlägg om "helgens bravader" till ex.
Så att så är det! Vad tycker ni om det? :)

Nu ska jag gå & dejta kudden så länge Mille tillåter , lillprinsen
Så godnatt med er , och hoppas att ni får en skön start på veckan!


Såhär snygg kan man vara på morgonen , med frukost i hela håret :)




Kommentarer♥





Här kan du kommentera inlägget. Alla inlägg checkas innan publicering , spam raderas omedelbart. Fotografier tagna av mig (innehar bloggens adress på bilden) är förbjudna att kopiera om inget annat står. Kram fridaelinor♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0