gymnasiet!

Hej alla fina!♥
Ber väl ännu en gång om ursäkt för dålig uppdatering , men har ju osm sagt haft sjukstuga här hemma.
Jag tror att jag är på bättringsvägen nu iaf , och pappaA har fått pencillin .
Verkar som att Milton helt otroligt nog klarat sig från det här , super skönt , för både honom och mig!

Känns som att jg är på god väg med skolan också , har lite smått som ska snappas upp men lärarna har fått en helt annan attityd och det känns skönt!
Önskar min NO lärare kunde vara detsamma dock .
No är ett ämne jag tycker är intressant och kul att läsa , och har alltid haft helt okej betyg i , om inte mer än så.
Och jag anser att som lärare ska man stötta eleverna och visa att man tror att de kan klara av vad som krävs.
Och vara så proffisionell nog att lägga sina personliga omdömen åt sidan och fokusera på att pusha eleverna till att klara av skolan.
Hur kul känns det att varje dag försöka bevisa hur mycket man faktiskt kan och försöka få ett så bra betyg när läraren har en och samma inställning och denna är "h*n kommer inte fixa det här så jag kan lika gärna ge ett IG på en gång" på grund av Elevens familjeförhållanden och val .
Detta är otroligt oproffisionellt och jag önskar att denne person kunde ändra på sig för kommande elevers skull som kanske inte är lika starka mentalt och helt enkelt failar i ämnet i fråga på grund av lärarens attityd och inställning.
Ja , jag är 16 år.
Ja , jag har en son på 1 år.
Ja , jag har egen lägenhet.
Ja , jag är förlovad.
Ja , det är kanske tidigt men de gör inte mig till en sämre mamma , elev , dotter eller människa .
Jag bollar min vardag mellan dessa roller.
Och jag har valt att ha det så och jag vet att jag kommer fixa det här.
Jag önskar bara att andra människor runt omkring också kunde inse det.
Jag har under den här terminen varit i skolan i ca 2 ½ vecka , och lyckats plugga in en hel termin .
Och under denna tid har jag verkligen inte bara suttit framför skolboken , jag har haft min "normala" vardag att ta hand om också.
Jag anser att denne lärare , och andra människor också för den delen inte har någon rätt till att dömma mig pga mina val i livet . Och jag tycker också jag bevisat detta tillräckligt många gånger , men som sagt .
Jag kommer fortsätta att bevisa detta , och jag är glad att jag är så pass stark mentalt för jag vet att jag fixar det här. Vare sig ni vill eller inte , men det är ju sant som de säger "Om personer försöker bryta ner dig , betyder det bara att du är över dom"..

Jag har iaf gjort mitt gymnasieval nu , 1:a valet vart "vård-omsorgsprogrammet"
2:a valet vart "ekonomiprogrammet -inriktning juridik"
Så vi får väl se sen vart jag hamnar !! :)
Spännande som attan! (:
Om jag kommer att gå "VO" så kommer jag att plugga vidare till neo-sköterska eller liknande efter gymnasiet.
Om jag kommer att gå "Ekonomi-juridik" kommer jag att plugga vidare till advokat eller liknande.
Så det är vad jag sattsar på , kanske inte det lättaste att plugga till , men vill man ha en ordentlig utbildning så!
För er som inte vet vad "neo" är så är en neonatal-avdelning en plats för förtidigt födda barn .
Alltså är neo-sköterska en person som jobbar med förtidigt födda bebisar etc.


Kommentarer♥





Här kan du kommentera inlägget. Alla inlägg checkas innan publicering , spam raderas omedelbart. Fotografier tagna av mig (innehar bloggens adress på bilden) är förbjudna att kopiera om inget annat står. Kram fridaelinor♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0